visjon; en bedrifts fremtidsdrøm, et lys i mørket og en retningslinje for riktige handlinger, små og store. Visjonen uttrykker bedriftens ambisjonsnivå.

 

visjon_light_img_8488 

 

  

Begeistring i kvar detalj!

 

begei’string -a el. -en bifall; glede; engasjement
begei’stre v1 (fra ty., eg ’beånde’) bevege, inspirere, rive med

 

Siden 2009 har bedriften vår arbeidet under visjonen ”Begeistring i kvar detalj!”. Vi er svært stolt av visjonen vår, og har fått gode tilbakemeldinger fra de vi har presentert den for. Men kanskje aller viktigst – den er blitt et hverdagsverktøy og et samtaleemne internt på huset. Det meste er begeistrende eller ikke-begeistrende hos oss nå for tiden, alt fra matpakken til de konkrete handlingene og resultatene vi oppnår.

  

Visjonen har et klart kundefokus. Begeistring er et utelukkende positivt ord, som vi definerer som det som skjer når kunden, i sin kontakt med oss og våre produkter, opplever å få mer enn forventet. Visjonen er positiv, livsglad, varm og energisk, følelser vi ønsker skal prege både vår og våre kunders hverdag.

  

Men visjonen har også et internt fokus og brukes for å begeistre mellom avdelingene. Vår kjære folkekonge Olav V sa en gang: ”Utrolige ting kan skje om begeistring blir brukt som drivkraft”. Hos oss sier vi at begeistring smitter! Vi er forbilder for hverandre og gode handlinger genererer flere gode handlinger. Riktig fokus og innstilling er avgjørende.

  

Utfordringene våre er å omsette visjonen til begeistring, eller gode kundeopplevelser. Noe av det vi gjør er svært synlig, andre tiltak er vanskeligere å legge merke til. Endringsarbeid er uansett en tålmodighetsprøve, det tar ofte tid før endringene synes.

  

Bedriften har et sterkt eierforhold til visjonen og bruker den derfor på nynorsk, som er språket vårt.

 

Hilsen oss ved Lid Jarnindustri AS

  

 

 

 

 

  

 

 

 

 

FaLang translation system by Faboba